lördag 2 augusti 2008

Transorna får tummen upp

The Rocky Horror Show har idag setts av Gabriel Sjöwall! Jag var helt säker på att det var sålda hus men vid frukostbordet i morse sade jag av en ren impuls: Ska vi se på The Rocky Horror Show ikväll? Och vi åkte in till stan för att se om det fanns några biljetter kvar och så var fallet. Och väl inne i stan hämtade vi också upp dagens lek, Emma. Hon hade blivit så brun så att jag vid första anblicken av mänskan tog henne för en spanjorska eller något! :D
Så idag har jag varit med henne och vi hann med att städa mitt rum, gå en promenad, bada i poolen och till sist åka in och se denna fantastiska musikal framförd av Varbergs unga storheter! Jag kan inte säga att alla sjöng perfekt men deras häftiga agerande gjorde att viss falsksång flög ur min hjärna. Måste också ge cred till tjejen som spelade The Narrator för hennes exceptionella engelska-brittiska uttal. Så underbart att lyssna på! Och Magenda var bättre än fantastisk! Och för att inte tala om Frank N Furter!
Till nästa års PS-musikal ska jag söka. Det får bära eller brista men man får väl i alla fall testa. För jag kände att man kände sig lite sugen på att joina scenen när de stora shownumrena var igång!

Inga kommentarer: