lördag 9 augusti 2008

Mästerskapens mästerskaps har startat!

OS i Peking är nu igång! Jag måste säga att jag älskar de olympiska spelen för hela spektaklet gör mig fullständigt lycklig. Inget annat evangemang får mig att frivilligt kolla på bågskytte, ridsport och fäktning. Jag kan kolla dygnet runt och även om inga svenskar deltar så frodas jag. Jag tycker att det är hur intressant som helst att läsa om all kritik som Kina fått för att tävlingarna hålls i landet. Och även om vi inte tar några medaljer så har man i alla fall bänkat sig för att se dessa fantastiska idrottsmän som ägnar hela sitt liv åt att sätta nya mål och att till slut bli bäst.
Fredagen spenderade jag och Emma framför hennes TV när vi båda förhoppningsfulla tittade på OS-invigningen. Och det var nästan det roligaste som jag någonsin har sett på TV överhuvudtaget! Alla vackra färger och dessa ihopsvetsade dansare var helt underbart att se på! Jag tyckte till och med att det var roligt att kika på de alla 204 intåganden som löpte undan på två timmar.

Sen efter det drog jag och Emma in till stan för att gå till Pingstkyrkan. Jag vill utvidga min vyer inom religionen och tänkte att man kanske ska titta in i dessa lokaler. Och det var hur kul som helst! Det var dock lite läskigt under gudstjänsten då många troende lyfte händerna för Gud och öppnade sina hjärtan inför Jesus. Jag måste känna att jag kände mig lite obekväm, främst eftersom jag har gått i Svenska kyrkan annars. Men samtidigt kändes det skönt med den uppsluppna och trevliga stämning som fanns i rummet och det gjorde det i alla fall lite lättare för lilla nervösa mig. Sedan blev det fika och umgås och jag hade så trevligt att jag nog ska ta mig en tripp tillbaka om kanske två veckor.

Igår hände inte så mycket mer än att jag vaknade upp hos Nadia, stack hem och kikade lite på OS för att sedan kolla på Elias konsert och slutligen joggade en kortis med Jerker.

Och idag fick Sverige sin första medalj! Emma Johansson tog silvermedalj i damernas linjelopp på cykel! Jag tror faktiskt att detta är positivt för hela den svenska truppen, det kan få dem att tända till lite extra. Det kanske det också gjorde eftersom 14-åriga Sarah Sjöström inte långt efter denna incident gjorde nytt svenskt rekord på 100 meter ryggsim! Woohoo!

Snart ska vi repa med bandet, så fortsätt titta på OS så hörs vi väl sen!

Inga kommentarer: