måndag 4 augusti 2008

Mer jazz och samba åt folket!

Jag har nu sett att min lilla enkät är avslutad! Så här tyckte 15 personer om vilken musikstil som dessa tyckte var bäst:

1. Metal 26% 4 röster
1. Rock 26% 4 röster
3. R&B 13% 2 röster
3. Klassiskt 14% 2 röster
5. Soul 6% 1 röst
5. Pop 6% 1 röst
5. Punk 6% 1 röst
8. Jazz 0% 0 röster
8. Samba 0% 0 röster

Och i och med detta ska jag hädanefter tipsa lite om bra låtar inom den genren som inte fick några röster. Jag kan ju bland annat nämna jazzpärlan Att angöra en brygga, sjungen av den nu döda sångerskan Monica Zetterlund.

Jag är mycket glad att så många som 15 personer orkade ta sig hit och lägga one vote men jag är också besviken att det inte var fler som röstade. Det är ju inte så svårt! Men jag ska inte nämna några namn...............................................Isak och Weronica..................

Imorse blev jag helt förskräckt då jag upptäckte att jag inte hade bloggat under gårdagen. Jag hade ju ingått i ett vad med mig själv att jag skulle blogga varje dag i minst en månad innan jag tog det lite lugnare! Men jaja, ni får väl nöja er med varannan dag eller nåt. Ni kanske bara är glada att slippa läsa så ofta, vad vet jag!
Dessa två dagar har jag slappat. Faktiskt otroligt skönt att ägna hela dagarna åt lite V.Ä.N.N.E.R. - säsong 9-tittande. Idag tittade Isak förbi en sväng och sen stack vi till J&W som bjöd på lite Risk-spelande, i varje fall från Weronicas håll.
Fortsätt titta in på Invades myspace-sida www.myspace.com/thepasthasnofuture och om ni inte gjort detta så ta er ett litet kik. Nu ska jag äta varma mackor. Ciao!

Inga kommentarer: