torsdag 31 juli 2008

Samhällets olycksbarn i Skällinge (Les Misérables)

Äntligen är jag klar! Sen i början av sommarlovet har jag suttit och arrangerat sånger ur musikalen Les Misérables till ett slutgiltigt och 22 och en halv minuts långt medley. Sättningen för verket är tvärflöjt (pappa Göran), oboe (morbror Jerker), klarinett (lillasyster Rebecka), fagott (jag, Gabriel), violin I (mamma Erika), violin II (lillebror Elias) och viola (morbrors fru Weronica). Dessa namn inom parantes är de som jag från början tänkte skulle spela detta potpurri. Enligt mig är det för svårt med i alla fall Weronica tyckte att vi i alla fall kunde testa någon dag.

Just nu håller kompgruppen till S.A.S. på och övar i utehuset. Egentligen kanske man skulle ta sig ett litet kik in men för tillfället är jag inte så värst sugen.

Jag kan också säga att Invades myspace-sida är lite snabbt iordningfixad med lite information som behöver sig en omstavning. Du som skrev vet vem du är - ingen nämnd, ingen glömd. Länken är www.myspace.com/thepasthasnofuture i alla fall där vi har lagt in våran låt som vi spelade in i slutet av förra våren.

Kvällen kanske erbjuder en övernattning med Isak, men vem vet? Orkar jag? Orkar jag inte? Och kommer jag att gå på Nadias grillparty imorgonkväll?

Inga kommentarer: