lördag 26 juli 2008

Långa helgdagar var det...

Oj, oj, oj, vilket hektiskt ett och ett halvt dygn jag har haft! I mitt liv händer det hela tiden ganska mycket hela tiden, åtminstonde något nytt varenda dag, men både igår och idag har det varenda lediga minut dykt upp något som jag ska i någon form ska sysselsätta mig i. Så jag tar vid där jag igår slutade:

Efter en snabb frukost och lite V.Ä.N.N.E.R. - säsong 6 tittande så stack Isak och Nadia hem direkt när herr Mattias Pizarro (bilden t.h.) steg in genom dörren. Samuel (bilden t.v.) var inte långt efter och repandet var igång! Eller ja, jag stod och spelade Hedwig's Theme på keyboarden utan ljud medan Samuel lärde Mattias lite småplinkanden på gitarren. Sen så lade någon av Samuels eller Mattias grej av så de båda, se herr Negerfors och Pissoar, bestämde att vi skulle ta en tur till Rolfstorp. Så jag hoppade upp på min 45 km/h-moppe och åkte hem till Smulan. Där ägde lite datorsittande rum och vi spånade efter ett nyttband. Jag tycker fortfarande att Nadia Needs Deo är starkt, men vi får väl se...

Sedan kom Thim och vi grabbar var redigt djupa och snackade om religion och allt vad den innebär. Sen blev det glass och efter ett tag åkte jag hem där jag fick reda på att mitt efterskickade fagottrör inte hade anlänt. Jag blev rent ut sagt jävligt sur och jag hade en stor lust att kasta vindruvepaketet på golvet när jag fick beskedet eftersom vi barn i familjen följande dag skulle ha en viktig spelning i Varbergs k:a. Men min supersnälla far ställde upp och körde till Halmstad för att fixa två stycken som handlaren redan hade filat lite på. Detta är typiskt min pappa och jag undrar om jag kommer göra så med mina barn om det nu dyker upp några sådana missöden som jag denna dag hade råkat ut för. Vi packade lite musiksaker inför morgondagen och jag gick hem till "mig" och lade mig.

Jag vaknade lite innan åtta och tog en snabbdusch innan jag stack till huset för skjuts till stan. Vi gjorde konserten drygt en timma efter att vi hade anlänt och det hela gick ganska smärtfritt. Jag fick mycket bra kritik men den konstigaste kommentaren jag fick var: Jätteduktiga var ni. Och vad fin du är i håret!

Sedan drog vi hem till farmor och åt samtidigt som jag bestämde mig att jag skulle utföra mitt lilla sommarjobb som jag hade där. Det innebar att jag skulle rengöra väggar, spackla lite smått för att sedan måla. Det hela gick på en timme och jag fick 200 spänn av farmor. Jag tyckte dock att det var lite för mycket pengar men hon insisterade. Så där fick ni som jobbar sju timmar om dagen för 450 kr när jag för en timma tjänar 200 svenska riksdaler.

Efter detta bärde det av till Adrian där jag nu är och ska sova över med han, Isak och Nadia. Något jag inte gillar med det hela är att jag missar mitt joggingpass som enligt mig på senaste tiden ofta blivit omedvetet oprioriterat. Ändringar på det får det bli så får ni alla sova så sött medans trötta jag får hålla mig vaken med dessa härliga nördar. Goder Natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Erika sa...

Hej lille gullesnutten! Det är din mamma som talar. Har du ätit ordentligt???

Anonym sa...

Hopp får la lägga någon komentar här då. För de första du skriver som en riktig pluggis!!xD För det andra, de är faktiskt lite kul att läsa! Fina smeknamn vi fick me BÖGWALL! // Samuel:)