tisdag 29 juli 2008

Kvällsakt nummer sist

Ikväll är det den allra natten jag spenderar i Jerker och Weronicas säng, den allra sista kvällen jag kan kolla på TV där och imorgon den sista morgonen jag kan äta frukost i denna lägenhet. Vemodigt? Egentligen inte eftersom jag lika väl kan tillbringa dagarna på Köpmansvägen (Sjöwalls husets gata) såsom på Rundvägen. Men jag kommer nog att sakna Folke och dem fullständigt underbara sängmadrasserna! Det ska också bli intressant att sova hemma eftersom jag inte gjort detta på en vecka och fem dagar.

Idag har vi varit inne i lilla Varberg och så kallat shoppat oss till huvudvärk och fotont. Jag köpte lite apoteket stuffs men också en farfarströja, blå byxor och ett rött skärp. Alla dessa plagg är inte riktigt lika de kläder som jag dagligen bär och de får härmed symbolisera min modebögiga sida! Och när jag tog på mig de blå byxorna, som enligt mig var ytterst tajta, fick jag lite flashbacks från stilen som Gabriel Sjöwall, jag, hade för snart två år sen. Det var lite läskigt att helt plötsligt för en tusendels sekund se mig i spegeln som en 14-åring med oranget hår, klädd i slimmade gråa byxor med ett slipsskärp runtom, bruna och spetsiga skor, en punkig t-shirt, cardigan över det samt en svart tygrock som matchas med en blå-brun randig halsduk. Det var tider det! Dock fick jag inte köpt V.Ä.N.N.E.R. - säsong 9, parfym och mobilhörlurar för att jag glömde av detta. Men det får väl inhandlas någon annan gång tänker jag.
Sen har vi badat i poolen ytterligare och solat lite smått. En liten argumentationsrunda med Samuel och våran ställning till vårat band hann jag också med. Sedan övade familjen och Philipssons föräldrarna Olle och Evelina, som jag får kalla för mina föräldrars polare, övat lite inför S.A.S. (Skällinge All Stars) som är Skällinges stora och årliga spexshow. Årets datum är den 30 augusti och jag nästan tvingar er att komma! För övrigt så ska vårat band vara med och spela två låtar.
Sen blev det också lite joggning på det hela. Skönt trots lite regndroppar som smattrade till på hjässan. Turen underhölls också av Isak som snackade med mig på mobilen via vårat kodspråk eftersom min telefon för tillfället inte kan få fram något eget ljud vid ringning. Men kodspråket är topphemligt och ingen mer får veta det! Sen blev det ett gott och svettigt dopp i poolen.
Det var nog min dag. Hoppas din har varit lika bra. På återseende!

Inga kommentarer: