fredag 25 juli 2008

Nattligt besök?

Tjenixen, här kommer jag med inlägg numero dos! Det känns bra att jag äntligen försökt att komma igång igen efter många tafatta försök att skriva ett intressant inlägg. Dock måste jag säga att många inlägg och säkert detta också kommer vara ganska ointressanta för utomstående personer som inte har någon riktig koll på min vardag. Förresten så passar jag nu på att säga att ni gärna får kommentera mina blogginlägg då jag tycker det är väldigt kul att se vad folk tycker om de. Seriösa kommentarer uppskattar jag men jag får väl vara beredd på Ormvråks-inlägg från Isak. :P

På tal om honom så kan jag säga att han, jag och Nadia (bilden) har vaknat ur Moder Sömns famn och nu ska börja jaga frukost i något hus eftersom "mitt" är tomt på allt som har med morgonmål att göra.

"Mitt" hus är i själva verket min morbror Jerker och hans hustru Weronicas lägenhet som jag har bott i sen i torsdags förra veckan. Anledning till detta är främst kattpassning men också att jag ska få ta ett steg ut i vuxenlivet genom att känna på hur det känns att bo själv. Fast jag kan inte direkt känna att jag känner mig grown-up när det för mig tar en minut att gå hem och äta lunch i min ursprungliga boning. Men det är ändå lite grann för jag sover här varenda natt och äter också frukost vid deras bord. (Inte idag tyvärr eftersom denna gångna veckan har tagit på lägenhetens resurser.)

Och i natt hände något mycket märkligt - när vännerna och jag gjorde ett försök att knyta oss, vilket för Nadia inte var så lätt då jag och Isak tjattrade på som två galna hönor, så hörde vi något som i mina öron lät som om en dörr av något slag öppnade sig med en enorm kraft! Jag blev redigt skraj och fick lite paranoida tankar medan Isak frågade sig själv och oss andra om det var husets katt Folke som hade utfört något missöde. Nadias gissningar var emellertid oklara då hon var mycket nära att skaka hand med Moder Sömn. Jag vågade i vilket fall inte gå upp och kolla upp incidenten trots Isaks elaka pikningar om att katten säkert nu var skadad. Efter en något konstig natt där jag låg i mitten på två sängar utan täcke och med Isak arm i ryggen samt några tappra försök att få lite av Nadias täcke gick jag upp för att checka av vad som hade ägt rum under natten. Då ser jag att deras vindslucka hänger ner från taket. Det är lite skumt tycker jag då katten inte kan göra något för att utlösa denna krasch. Så det måste vara ett spöke eller en gengångare. Jag tror inte på andar och sånt men det känns skönt att jag har lagt min gissning och så är det inget mer med det.

Idag ska blir det repa av alla dess slag - först repa med bandet sedan inför en konsert med oss Sjöwalls barn som börjar i Varbergs k:a kl. 10:00. För er som vill komma gör gärna det för det är inte kyrklig musik vi ska spela. Nu ska jag försöka få iväg dessa två ungdomar ur huset så att vi kan leta efter våran frukost.

Ha' de' gôtt!

Inga kommentarer: