onsdag 30 juli 2008

Hemkomna äro dem som i detta hus har sina bägge leverne

Nu är J&W back in town och de, mormor och morfar samt jag och mina syskon är i färd med att grabba i oss lite mat. Just när de båda travade in i farstun såg jag att både häcken och gräset borde ha klippts. Men det behövde jag inte tänka på alltför länge då jag skulle öppna lite tackpresenter innehållande en brun ultrafleecetröja och ett armband av tenntråd. Tack så väldans!
Annat nämnvärt är att jag städat lite i lägenheten och att jag sedan på hemvägen fick bära hem min datorväska, en träningsväska, en ryggsäck, en rullväska och ett paraply. Ryggsäcken innehöll dessutom mina hantlar vilket inte gjorde vägen lättare.

Väl hemma hade vi fått besök av mormor och morfar som i måndags hade kommit hem från sin semester som de tillbringat med Jerker och Wera. Dock hade de sistnämnda tagit sig en sväng till Norge vilket försenade deras hemkomst med två dagar.

Sen har det nog inte hänt något så speciellt som jag känner att jag vill skriva. Det enda skulle vara att jag tog ett enminutssnack med herr Samuel när han väntade på hemskjuts. Fast det var nog inte så kul att prata mig eftersom jag hade fyra stycken hundar att hålla reda på!

Inga kommentarer: