söndag 27 juli 2008

Ekonomin går uppåt

Idag är jag trööött! Inatt sov jag över med Adrian (bilden), Isak (bilden) och Nadia hemma hos den förstnämnda vilket slutade med en bäddtid som såg ut såhär: 04:00. Vid den tiden så somnade jag efter lite tjafs med Nadia, lite bloggande och lite TV-spelande. Måste bara säga att det äger om man spelar via sina fötter! Vi åt också på McDonald's och jag betalade sju spänn extra för ett limegrönt Coca Cola-glas om man köpte en Big Mac Dubbelmeny.

Sedan åkte jag hem till farmor för att jobba lite till med hennes carport. Jag höll på i drygt tre timmar med att extratvätta väggarna, spola bort 2 cm tjockt lager av jord och mossa som växte på marken, plocka upp detta, skölja bort den smuts som kommit på väggarna under spolingen, skrapa bort gammal färg på ett fönster och förstås plocka fram och tillbaka alla redskap. För det fick jag 500 kronor så på dagar har kosingen adderats med 700 kr. ;D

Och så sprang jag äntligen idag! Och då menar jag inte jogga utan springa för jag det var mycket längesedan jag svettades i sådana mängder. Men jag gillar't, det liksom släpper ut alla kroppens avfall på något konstigt sätt. Intressant, va? Nu får jag nog lägga mig snart, känns som om jag vänt på dygnet nästan. Jag och min kusin Alicia, kvällens sovkompis, önskar er alla en god natts sömn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ormvråk på sig, Herr Nattsudd!

Föresten tycker jag att han borde lägga till Electro/Electronica i "Enketen" eller vad det kallas.
Må så fint vettja.

/Isak

Anonym sa...

hur långt "springer " du ?

Fruitmaster sa...

För frågan om hur långt jag springer svarar jag allt från 3-9 km, beroende på hur mycket man känner att man när man precis börjat köra igång. :) Tackar för frågan!

Anonym sa...

Verkligen förlåt Gabbe, men fan vad du skriver avancerat och lite gubbigt nästan tråkigt:O skriv så man fattar för jag blir helt lost:S