måndag 22 september 2008

Det går som på räls!

Shit vad roligt! Det är tydligen något samspel som elever ur 2:an i EstetMusik ska öva in och de hade ingen sångare så min sånglärare Erik tipsade de om mig! Kul att han uppskattar mig och min röst ;)
Annars har dagen ägnats åt bland annat körsång. Det var som vanligt mycket roligt men det börjar bli lite tråkigt att som tenor sjunga melodin hela tiden. Någon form av andrastämma hade faktiskt varit roligare att bita i! Och i ensemblen har vi lagt Weak (As I Am) på hyllan för att ersätta den med Queen-klassikern The Show Must Go On! Otroligt svår att i sjunga i Bm men det blir läxa tillsammans med Erik.
Och nu har äntligen mina fagottlektioner startat! Eller ja, de börjar visserligen imorgon kväll, men äntligen är det grejer på gång i verksta'n ;) Så då blir det SJ imorgon till Kungsbacka.
Annars inget mer. Staffan, katten som ligger bredvid mig, hälsar så gott :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför sjunger tenorerna melodin? Sopranerna brukar ju ofta ha den rollen...


/moster W