lördag 13 september 2008

Svamp helt enkelt!

Idag har vi plockat svamp! Tillsammans med mina syskon, morsföräldrar, morbror med fru, kusin och min brors flickvän plockat både tratt- och vanliga kantareller. I början gick det lite trögt för mej och när drygt tre timmar hade passerat hade jag fått ihop en svamp. Men sedan så frodades denna växt (?) och vi fick ihop 5-6 bajspåsar. :P Nu skalar vi några som vi ska äta till middag plus en äppelpaj som jag har bakat.
I skolan är det otroligt mycket tyskaläxor! Vi får ny läxa varenda lektion direkt efter att ha avklarat den som redan var. Annars så är det lite låtar jag får träna in. Weak as I am med Skunk Anansie ska jag sjunga i ensemblegruppen och i sångläxa har jag Patrik Isakssons Du får göra som du vill.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är gott med svamp, och jag är bäst på att plocka ;] Men jag förstod aldrig det där med att plocka i bajspåsar, det kändes lite fel...

/BOLLEN